birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Orta Öğretim Başarı Puanının YGS ve LYS'ye Etkisi





ÖSYM’nin yayımladığı kılavuza göre YGS ve LYS’ye girecek adayların ''orta öğretim başarı puanı'' en düşük 30 en yüksek 60 olarak hesaplanacak.

Bu çerçevede yerleştirme puanına eklenecek puan, 30-60 arasında değişecek. En düşük diploma notu için yerleştirme puanına eklenecek puan 30, en yüksek diploma notu için yerleştirme puanına eklenecek puan 60 olacak.

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), 2012-ÖSYS’de yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların orta öğretim başarılarının dikkate alınacağını bildirmişti.

YÖK’ün açıklamasında şunlar kaydedilmişti:

''Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak, orta öğretim bitirme notları (100 üzerinden diploma notu) 5 ile çarpılarak ''Orta öğretim Başarı Puanı'’na (OBP) dönüştürülecektir. Böylece, 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacak, en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP 500 olacaktır. Bu şekilde hesaplanan OBP’nin yüzde 12’si merkezi sınavdan alınan puana eklenerek adayın yerleştirme puanı hesaplanacaktır.''

Hiç yorum yok: