birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Ses bilgisinden kaynaklanan yazım yanlışları nelerdir?



Ses bilgisinden kaynaklanan yazım yanlışları

1) Benzeşme (sertleşme)

 Bir sözcükte benzeşme varsa mutlaka yazıda gösterilmesi gerekir.

 1984'de İzmir'de mi yaşıyordunuz? / yanlış
 1984'te İzmir'de mi yaşıyordunuz? / doğru

 Biberi kaçdan aldınız? / yanlış
 Biberi kaçtan aldınız? / doğru

 Amcanlar gitdikten sonra mı gelirsin? / yanlış
 Amcanlar gittikten sonra mı gelirsin? / doğru

2) Yumuşama (değişim)

 Özel adlardaki yumuşama yazımda gösterilmez.

 Bu yıl Zonguldağ'a hiç gitmemişler. / yanlış
 Bu yıl Zonguldak'a hiç gitmemişler. / doğru

 Kardeşim, Zeyneb'i saat beşte görmüş. / yanlış
 Kardeşim, Zeynep'i saat beşte görmüş. / doğru

3) Ünlü Düşmesi

 Bir sözcükte ünlü düşmesi varsa mutlaka yazıda gösterilmesi gerekir.

 Önümüzdeki yıl izinimi Antalya'da geçireceğim. / yanlış
 Önümüzdeki yıl iznimi Antalya'da geçireceğim. / doğru

 Bence biraz sabır etmelisiniz. / yanlış
 Bence biraz sabretmelisiniz. / doğru

4) Daralma

 ''y'' kaynaştırma harfinin neden olduğu daralma ''demek'' ve ''yemek'' sözcükleri hariç yazıda gösterilmez.

 Ne söylediğinizi ben de anlıyamadım. / yanlış
 Ne söylediğinizi ben de anlayamadım. / doğru

 Bizi orada bekliyeceğini bilmiyordum. / yanlış
 Bizi orada bekleyeceğini bilmiyordum. / doğru







Hiç yorum yok: