birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Sonunda Değil Başında




Geçen gün bir hakim arkadaşım anlatıyordu. Sekiz ay önce evlenmiş, dört aydır aşırı geçimsizlikten şikayetçi gencecik bir çift karşıma geldi:

- ''Biz artık birbirimize tahammül edemiyoruz, bizim birlikte olma, birlikte yaşama ihtimalimiz yok. Ayrılmak istiyoruz.'' dediler.

Kıyamadım.
-''Gidin bir daha düşünün, dört ay sonra gelin.'' dedim.

Yanlış yapmışsın, ben olsam tek celsede boşar, gönderirdim, dedim.

Neden ki, dedi arkadaşım.

Hiç düşünmeden yanıt verdim: ''Dört ayda birbirini tüketip bitiren insanların düşünecek neyi olabilir ki! 

Evlilik; karşılıklı sevgi, saygı, sabır, emek gerektiren ciddi değil, çook ciddi bir yaşam biçimidir.

Sonunda değil, başında binlerce kez düşünmeyi gerektirir.

Ve ekledim: Biz toplum olarak evliliği, ''başımızı sokacak bir bina'' gibi görüyoruz. 

Evlilik, başımızı sokacağız sıradan bir bina değil; kapısı, penceresi, camı, çerçevesi en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş ömür boyu içinde yaşanıp huzur bulunulacak güvenli bir yuvadır.

Gönül Sontepe
Alternatif Eğitim Uzmanı

Hiç yorum yok: